1)Julie&Julia: Biyografik ögeler taşıyan çok tatlı ve iki farklı dönemde geçen bir yemek filmi.
2)CHEF: Harika bir yemek ve yolculuk filmi ve asla kafa yormuyor. Mutlu ediyor insanı ve acıktırıyor.
3)Little Women (2019): Kitap uyarlaması, kafa yorucu değil ama müthiş hızlı akıyor diyemem bir de çok mutlu ediyor mu bilmiyorum. Yani ben filmi çok sevdim ama filmde çok ağladım. Ama böyle kötü kötü ağlamak da değil yani duygusal ama ajitasyon yok. Emma Watson kötü oyuncu ya. 🙄 Ama filmdeki diğer oyunculuklar harika.
4)Whiplash: Aslında bu tam olarak kafa yormayan, kolay akan bir film değil, mutlu da etmiyor, hikaye de çok akıcı değil. Yani bana göre akıyor ve vuruyor ama genele tavsiye edebileceğim bir film değil. Yine de bence senaryo çok güzel, oyunculuklar muazzam ve sonu muhteşem. Yani bir ara bir şans ver derim. 🙃
5)Sing Street: 80'ler, tatlı liseliler, bolca müzik ve kostüm. Yarı müzikal tadında çok hoş bir hikayesi ve masalsı tadı olan bir film. Benim çok sevdiklerimden ama alışılageldik bir sinematografisi yok, o yüzden herkes sevmeyebilir.
6)Becoming Jane: Jane Austen 'ın hayat hikayesi; dönem, romantizm ve Jane Austen tarzı seviyorsan, izlemelik.
7)Kaptan Fantastik : Yani bence bir eğitimcinin izlemesi gerekenlerden. Fikirlere katılıp katılmamak önemli değil burada, önemli olan bakış açısı kazanmak ve bazı şeylerin farklı yollarla yapılabileceğini görmek. Kısaca, çocuklarını okula göndermeyip evde eğitmeyi tercih eden bir aile ve çocuklarının hikayesi.
8)Crazy,Stupid,Love: Tam eğlencelik bir aşk filmi. Birden fazla aşk ve saçma sapan haller. Ama akıyor ve mutlu ediyor sonunda. E bir de Ryan Gosling var içinde. Daha ne olsun?
9)Kingsman: Tam eğlencelik absürd aksiyon. Kafanı takacak hiçbir şey yok. Akışına bırak ve eğlen.
10)Analyze This: Eğlencelik bir film. Güzel Robert De Niro performansı. Bir Mafya Babası ve psikoloğu ile arasında geçenler. Eskilerden ama çok eski değil. Bir bakabilirsin. Kafa dağıtmak ve gülmek için iyi.
11)Midnight in Paris: Geçmişe özlem gerçek mi illüzyon mu? Özlediğin geçmiştekiler de daha geçmişi özlüyorsa bu ne anlama geliyor? Eğlenceli, fantastik şerefsiz Woody Allen filmi. Allah onun belasını versin. Yasal olmayan yollardan izle lütfen. (Mevzuyu bilmeyenler Woody Allen hakkındaki suçlamalara bakabilir.) Diyaloglar kafa karıştırıcı olabilir ama benim her seferinde yeni bir şeyler öğrenip (edebiyat ve sanat dünyasına dair) keyif alarak izlediğim bir yapıt.
12)Baby Driver: Eğlenceli aksiyon. Müzikli ve kafa yormayan. Aksiyon seviyorsan ama böyle boş aksiyon ve arkada tatlı da bir hikaye olsun diyorsan, bu aradığın film. Tempo hiç düşmüyor.
13)Spiderman Into The Spider - Verse: Bugüne kadar yapılmış en en en iyi Spider-Man filmi. Fantastik, macera, bilim kurgu, eğlence! Eğer hala izlemediysen hatırım kalır önce bunu izle ya, çok keyifli.
14) Mona Lisa Smile: Dönem, idealist kadın, bağnaz çevre ve mücadele.
15)Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar: Tatlı, boş, romantik komedi. Akar gider, kafa yormaz, bir şey de katmaz ama lazım böyle şeyler. 😂
16)Ajan Salt: Akıp giden kaliteli aksiyon. Orta kaliteli yani ama bence buna benzer filmler arasında iyi. Yormuyor, merak ettiriyor ve heyecanlandırıyor. Angelina Jolie sevmiyorsan izleme tabii ama kadın bence bu roller için yaratılmış. Bir de çok güzel hatun kim ne derse desin be. 🤭🙃
17) Sleepless in Seattle: Meg Ryan, Tom Hanks. Buram buram romantizm ve sevimlilik içerir.
18)When Harry Met Sally: Eski, tatlı, romantik. Eğlenceli, akıcı ve bol diyaloglu.
19)Atomic Blonde: Mutlu etmiyor ama fena olmayan bir casusluk filmi. Charlize Theron var bu sefer baş rolde. Hikaye akıcı, güzel.
20)Bir Erkek 10 Günde Nasıl Kaybedilir : 2000'ler romantik komedisi. Güzel. Kategori içinde yani. Eğlenceli akıyor ve bitiyor.
21)Aşk ve Gurur : Romantik filmlerin babası gibi bir şey yani meşhur Jane Austen uyarlaması. İyi bir dönem filmi ve Keira Knightley'e her rol çok yakışıyor. Baya seviyorum bu kadını.
22)Stranger Than Fiction: Bir yazar var ve yazdığı karakter canlanıyor ve onun yazdığı hayatı yaşıyor. Kadın bunu bilmiyor. Karakter de aslında biri tarafından yazıldığını farkında değil ta ki bir gün gaipten duyduğu bir ses ona öleceğini söyleyene kadar. Daha sonra bu sesi (yazarın sesi) yaptığı her şeyde duymaya devam ediyor ve kendisini öldürmemesi için bu yazarı bulmaya karar veriyor. Bence çok tatlı ve ilham verici, güzel oyunculukların olduğu kafa açıcı bir film. Ben hiç sıkılmadım izlerken ama temposu çok yüksek diyemem. Şans verip vermemek sana kalmış.
23)Kadınlar Ne İster: Klasik bir romantik komedi. Mel Gibson dönemin gözdelerinden. Eğlenceli ve güzel bir film. Geçen sene Erkekler Ne İster versiyonu da çıktı ama bir cacık yok onda.
24)Mesajınız Var: En en en sevdiğim romantik komedi. Daima iyi hissettiren, mutsuzken umut veren. Meg Ryan & Tom Hanks.
Artık canım sıkılınca ne izlesem diye düşünmeme gerek kalmadı. Yaşasın ! Harikasın Betül ❤️
YanıtlaSil