Ana içeriğe atla

Postcrossing Nedir?



  Postcrossing 'den ilk defa sevgili Serrose'nin bloğunu okuduğumda haberim olmuştu. Bir süre aklımda dönüp duran bu işe girişme fikri aylar sonra olgunlaştı ve siteye üye olmaya karar verdim. İngilizce -maalesef- bilmediğim için biraz zorlansam da Google ve Yandex'in Translate sitelerini birlikte kullanarak epeyi bir aşama kaydettim açıkçası.

  Öncelikle kısaca Postcrossing'in ne olduğundan bahsedeyim: Bu, uluslararası bir kartlaşma sitesi.  Siteye üye olup geçerli bir mektup adresi veriyorsunuz. Ve kendinizle ilgili bölüme ne tür kartlar almak istediğinizi, nelerden hoşlandığınızı, kartlarınızda özellikle yazılmasını istediğiniz bir şey varsa onu (tarih, kendi dilinde bir cümle vs.) ve zarf isteyip istemediğinizi belirtiyorsunuz. Sitede genellikle zarf istenmiyor ve karta güzel bir pul yapıştırmanız rica ediliyor. Çünkü üyelerin büyük bir çoğunluğu bu işe gönül vermiş koleksiyonerlerden oluşuyor. Ayrıca eğer istemezseniz kendi ülkenizden de kart almıyorsunuz. Bu ve başka şeylerle ilgili ayarları profilinizden kolayca yapmanız mümkün. 

  Sitede sizin adres bilginiz açık olarak paylaşılmıyor. İlk olarak yeni üye olduğunuzda size beş tane kart gönderme hakkı veriliyor ve göndereceğiniz kişiler tamamen rastgele seçiliyor. Size sistem bir adres veriyor ve kartı yollayacağınız kişinin profil sayfasına da ulaşabiliyorsunuz. Burada önemli olan nokta adresle birlikte size verilen ID numarasını muhakkak göndereceğiniz kartın üzerine yazmak. (Türkiye'de numaralar TR ile başlıyor ve ülkemizden giden toplam kart sayısına göre yanına çeşitli numaralar ekleniyor.) Bu numarayı, kartınızı alan kişi sisteme giriyor ve o anda ilk kart göndermek isteyen kişinin ekranına sizin adınız ve bilgileriniz düşüyor. Bu açıdan oldukça güvenli bulduğumu söylemeliyim. Ama yine de siz ekstra bir güvenlik önlemi almak isterseniz bir PTT şubesinden oldukça uygun bir fiyata posta kutusu kiralayabilirsiniz. Böylece yabancı kişilerin adresinizi yazmaları da oldukça kolaylaşır.



   Bir de "direct swap" olayı var tabi. Eğer profil ayarlarınızdan bu tercihi "yes" olarak işaretlerseniz bu, sistemin dışında da üyelerle direkt olarak kart takası yapmak istediğiniz anlamına geliyor. Ve site üzerinden mesajlaşarak birbirinize adres verebiliyorsunuz. "No" olarak ayarlarsanız da kimse size bu yönde bir taleple gelmeyecektir sanırım. 

  Ben şu ana kadar sadece iki kez direct swap yaptım. Birini tesadüfen site üzerinden buldum ve diğerini de Instagram'dan. Burada amaç hoşunuza giden bir kartı almak için karşı tarafa onun hoşuna gidecek bir kart teklif etmek. Eğer o da sizin teklif ettiğiniz kartı beğenirse birbirinize bu kartları yollayıp mutlu oluyorsunuz.



  İşin zor kısmı Türkiye'de güzel kartlara ulaşabilmek.* Açıkçası ülkemizde henüz bu yönde satış yapan ne güzel bir dükkan buldum ne de bir internet sitesi. Sadece İstanbul'la ilgili güzel kartlara ulaşabileceğim "İstanbul Kitapçısı" var bu güzel şehirde, o kadar. İstanbul'la ilgili aldığım kartlar zaten oradan ama diğer kartlarımı Polonya'dan bir internet sitesi üzerinden aldım: Postallove.com Çok güzel kartlar var ve aslında fiyatları da gayet uygun (Dolar yüksek olsa bile) ama tabi işin içine kargo parası girince birazcık kesenin ağzını açmak gerekiyor.

                                                     *İstanbul Kitapçısı - Eminönü

                                                               Postallove Sitesi

  Size her çıkan kişinin profiline göz atıp onun seveceği tarzda ve isteklerine uygun kart yollamanız önemli. Ki size de insanlar aynı özeni göstersin. Ben eskiden beri mektup yazarım ve zarflarıma da hep güzel pullar yapıştırırım. O yüzden pullarla ilgili bir sıkıntı yaşamadım. Zaten internet üzerinden kolaylıkla alabiliyorsunuz ve kargo ücreti de yok. Sadece pul bedeli kadar ücret ödüyorsunuz. Bakmak isteyenler için Ptt'nin ilgili sitesi şu: filateli.gov.tr 2017 Şubat ayı itibariyle yurt dışına kart gönderme bedeli 3,70 TL.**



  Dünyanın dört bir yanından insanlarla merhabalaşıp güzel anılar ve kartlar biriktirmek isteyen herkese tavsiye ederim Postcrossing'i. Merak ettiğiniz başka şeyler olur ve sormak isterseniz aşağıya yorum olarak bırakabilirsiniz.

  Selametle.


  Not: Instagram'da sevgili Lorerunya el emeği kartlar yapıyor. Bu da onlardan biri ve benim ilk gönderdiklerimden.

  *Artık bu konuda daha şanslıyız çünkü instagramda bu hizmeti veren sayfalar açıldı. Benim hem kart konusunda beğendiğim hem de postcrossing ve mektup arkadaşlığı gibi konularda önemli adımlar attıklarına inandığım MelekigDükkan da bunlardan biri. Çok yakında da (3 Mart 2018) İstanbul'da bir postcrossing buluşması düzenleyecekler, bilginize. Ben katılmayı dört gözle bekliyorum. Üstelik de epeydir takipte olduğum Neslishine'nın kafesinde. Bu da ayrı heyecanlandırıyor beni. :)

  **Artık maalesef 4,00 TL. Şuradan güncel fiyatlara bakabilir ve de PTT 'yi zamlardan ve bu derece pahalılıktan ötürü protesto edebilirsiniz: #pttzamminikiniyoruz

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Bence sen harika yaparsın, ilk fırsatta sana kartpostal yollayacağım bu da benden sana başlangıç hediyesi olsun. (:

      Sil
    2. Oooo çok teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖLMEDEN ÖNCE YAPILACAK 100 ŞEY

  Bu aralar yapmayı en çok sevdiğim şeylerden biri de blog okumak. İnstagram hesabından (@kederlikavun) takip ettiğim sevgili  Șeyma Mektepli  'nin de bloğu olduğunu farkedince hemen okumaya başladım ve başlıkta gördüğünüz yapılacaklar listesine dair bir yazısına denk geldim. Hoşuma gitti ve eğlenceli bir şeyler yapmak için tam sırası diye düşünüp ben de kendi listemi hazırladım. (Bazıları çocukluğumdan beri hayalim olan ve hali hazırda yeni gerçeklestirdiklerim ve üstleri çizili.) Yaptığım maddelerin üstünü çizmeye devam edeceğim elbette. Bir de henüz yüz maddeye ulaşamadım ama yeni keşiflerde bulunup okumaya devam ettikçe öğreneceklerim, eminim yeni istekler oluşturacaktır bende. Sizin tavsiyeleriniz veya listeleriniz varsa ve benimle paylaşırsanız mutlu olurum. Keyifli okumalar. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İkinci üniversiteye başla ve bitir.(Edebiyat Bölümü) Nemrut Dağı'na çık. Kapadokya'yı gör. İngilizce öğren. (Okuma ve konuşma) IMDB Top250

K-DRAMA'YA MERHABA

  Evet, sonunda oldu. Yıllardır uzak durduğum aramıza mesafe koyduğum K-Drama'nın bağımlısı olma yolunda emin adımlarla ilerliyorum.   Şimdiden bir sürü klişeye aşina oldum bile. Sakar kızlar, birbirine yemekle vurmalar, saç bağlayıp toka takmalar ve muhakkak birilerinin ayakkabısını bağlamak ya da giydirmek. Ah ama en güzeli aşık olunup rüyalara misafir edilesi oppalar.🫠  İlk başladığım Kore dizisi Dr.Slump ama o güncel bir dizi olduğu ve bölümleri haftada bir yüklendiği için ilk bitirdiğim dizi W Two Worlds oldu.  Benim için K-Drama'ya daha iyi bir giriş olamazdı diye düşünüyorum. Çizgi romanları çok seven biri olarak bu dizide webtoon dünyasının ve gerçek dünyanın birbirinin içine girmiş olması bir şeylerin silinip baştan yazılması yaratılan karakterlerin kaderlerini cüz'i iradeleriyle değiştirmeleri muhteşemdi. Dizinin içinde sık sık webtoon çizimlerini görmek de beni çok mutlu etti.  Bu arada iddia ediyorum daha önce kimsenin farkına varmadığı bir şeyi keşfettim. Tür

TRUE BEAUTY ve AKRAN ZORBALIĞI

  Türkiye'de akran zorbalığı ile alakalı ilk tez 2001 yılında yazılmış ve o yıllarda çok dikkat çekmemiş. Oysa günümüze doğru geldikçe bu konuda yazılan tezlerin inanılmaz bir hızla arttığını görüyoruz.  YÖK-Tez'deki verilere göre konuyla alakalı olarak 2021 yılında 28, 2022'de 36 ve 2023 yılında 37 adet tez yazılmış. Google Akademik'te ise 2020 yılından bu yana akran zorbalığı içerikli 3530 adet makaleye ulaşabiliyoruz. Bu da demektir ki dünyada olduğu gibi ülkemizde de akran zorbalığı her geçen gün artarak devam ediyor. 2023 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi'nde yer alan Tüm Boyutlarıyla Akran Zorbalığı adlı makalede Mahi Aslan ve Mehmet Oğuz Polat konuyla alakalı olarak "Akran zorbalığı toplumumuzda yaygınlaşarak kritik bir halk sağlığı sorununa dönüşmektedir... Akran zorbalığını tanımlamak için önemli kriterler vardır; zorbalığın sistematik olarak devam etmesi, güç dengesizliğine sahip olması, kasıtlı olması gibi. Zorbalığı deneyimlemek