Ana içeriğe atla

K-DRAMA'YA MERHABA

  Evet, sonunda oldu. Yıllardır uzak durduğum aramıza mesafe koyduğum K-Drama'nın bağımlısı olma yolunda emin adımlarla ilerliyorum. 

 Şimdiden bir sürü klişeye aşina oldum bile. Sakar kızlar, birbirine yemekle vurmalar, saç bağlayıp toka takmalar ve muhakkak birilerinin ayakkabısını bağlamak ya da giydirmek. Ah ama en güzeli aşık olunup rüyalara misafir edilesi oppalar.🫠

 İlk başladığım Kore dizisi Dr.Slump ama o güncel bir dizi olduğu ve bölümleri haftada bir yüklendiği için ilk bitirdiğim dizi W Two Worlds oldu.


 Benim için K-Drama'ya daha iyi bir giriş olamazdı diye düşünüyorum. Çizgi romanları çok seven biri olarak bu dizide webtoon dünyasının ve gerçek dünyanın birbirinin içine girmiş olması bir şeylerin silinip baştan yazılması yaratılan karakterlerin kaderlerini cüz'i iradeleriyle değiştirmeleri muhteşemdi. Dizinin içinde sık sık webtoon çizimlerini görmek de beni çok mutlu etti.

 Bu arada iddia ediyorum daha önce kimsenin farkına varmadığı bir şeyi keşfettim. Türk Sanat Müziği şarkılarıyla K-Drama'nın mükemmel uyumunu. Bakın muhakkak denemelisiniz, tavsiye ediyorum, bir dizi ya da bir bölüm bitirdikten sonra açın ve 5 dk. TRT Nağme dinleyin. Ne dediğimi anlayacaksınız. 

 W'nun 9. bölüm 23.dk.sında Oh Yeon-joo'nun, Kang Cheol onu hiç hatırlamadığı için ameliyathanenin önünde hıçkıra hıçkıra ağlayışını unutamıyorum. Oraya şu şarkı öyle iyi yakışır ki edit bilen arkadaşları göreve çağırıyorum:


Bana bir aşk masalından şarkılar söyle

Kalbimin bahçesinde gülleri gör de

Seni sevmek dileğimdir, her şeyim sendin

Sensiz âlem zindan oldu sevgilim bana, dön yine bana

Seni sevdim diyebilsem ölürüm inan

O güzel gözlere baksam eririm inan


 O sahneyi izlediğimden beri şarkı aklımdan çıkmıyor, bu nasıl üzülmektir, nasıl içten ağlamaktır ne güzel sevmektir böyle? 

 Kang Cheol'un, Oh Sung-moo ile yüzleştiği sahne muhteşemdi. Bir de Kang Cheol'un bütün hikayesini webtoonlardan okuyup kitapların önünde yere yığılıp kalması kalbimi çok derinden yaraladı. 

 Yıllar var ki herhangi bir içeriği bu kadar heyecanla tutkuyla ve böylesine hızlı (3 gün) bir şekilde tüketmemiştim. Çok özlemişim gerçekten. Bunca sene neden mesafeli durdum bu dünyaya diye de hiç hayıflanmıyorum çünkü ben her zaman her şeyin bir yeri ve zamanı olduğuna inanırım. Öyle de güzel bir zamanda geldi buldu ki beni bu güzelim dünya! Çok mutluyum çok. 

 W 'ya dönecek olursak temposu neredeyse hiç düşmeyen insanı hem güldüren hem ağlatan çok sürükleyici bir hikaye olduğunu söylemeliyim. İçinde hem aşk var hem aksiyon. Hem komedi hem dram. Hem aile ilişkisi hem çizgi dünyalar ve fantazya. Daha ne olsun?


 Benim kadar W'ya tutkun biri daha var ki; dizide beni çok güldüren karakterlerden biridir o da. Tabii ki Kuduz Köpekten bahsediyorum. Adını söylerken bile bir gülme alıyor. 

 Daha önce uzak doğu dilleri ve kültüründen bazı şeyler izlemiş olsam ve hatırı sayılır derecede manga tüketmiş olsam da anladım ki Güney Kore ekolü bambaşka bir evren demekmiş. Artık diğer uzak doğu dilleriyle Korece arasındaki farkı anlayabiliyor, bazı Korece kelimeleri söyleyebiliyorum. Her şeyden öte artık bu dil bana random tuşlara basıyormuş da öyle konuşuyorlarmış gibi anlamsız gelmiyor. Aksine gayet anlamlı sesler topluluğu ve ne yalan söyleyeyim hiçbir dili şak diye bu kadar hızlı sevmemiştim. Gidip Mindguru'dan bir kaç tane Kore dili dersine bile çalıştım, çok eğlenceli geldi bana, keyif aldım ve bir şeyler öğrendim üstelik.

 Yani aslında daha söyleyebileceğim cok şey var ama W'da en sevdiğim sahneyi de söyleyip yeni başladığım ve elimden bırakamadığım diğer dizimi (True Beauty) izlemeye devam edeyim en iyisi.

 Evet en sevdiğim sahne kesinlikle Oh Yeon-joo'nun hapse atıldığı ve Kang Cheol'un onu ziyarete gelip ikisinin öpüştükleri sahne. Bence dizi boyunca en iyi "kiss" sahnesi ki zaten çok azlar.

 Ah unutmadan beraber yaptıkları "tatlı şeyler" kısımları çok çok iyiydi, kalbim 180 derecede harıl harıl yandı. Orada Kang Cheol'un okuyup da bunları yapmalıyız dediği kitabı da arkadaşım Ülkü benim için buldu. Mutlaka alacağım! (Puuung'un Aşkı)

 Canlarım Nagihan ve Ülkü iyi ki ama iyi ki beni bu dünyaya soktunuz! Ölene kadar minnettarım. Sizi seviyorum kızlar. Hadi bitirin de bol bol W konuşalım.  

Ps: W'nun 35. ve son cildinin final sahnesine şundan daha iyi yakışacak bir şarkı bilemiyorum Altan!


Ferhat Göçer - Parça Parça

Ben Alıştım Bu Sonlara

Koyuldum Uzun Yollara

Öldürüp Öyle Gittin Ya

Bu Şehir Büründü Karanlıklara

Yıktın Üstüme Dağları

Aldın Ahımı Günahımı

Basit Çizgiler Değil Bunlar

Her Birinde Yokluğun Var

Üzülme Geçer Sancılar Diye

Kendime Yalan Söyledim

Ne Yapsam Olmuyor Canım Yine

Dibe Vurdukça Sendeyim

Parça Parça Öldürüp Öyle Gittin Ya

Senden Başka Kimim Vardı Bu Savaşta

Her Akşamda Çıkmak Zordu Sabahlara

Şimdi Sen Çok Uzaklarda

Ben Öldürdüğün Yerdeyim

Üzülme Geçer Sancılar Diye

Kendime Yalan Söyledim

Ne Yapsam Olmuyor Canım

Dibe Vurdukça Sendeyim

Parça Parça Öldürüp Öyle Gittin Ya

Senden Başka Kimim Vardı Bu Savaşta

Her Akşamda Çıkmak Zordu Sabahlara

Şimdi Sen Çok Uzaklarda

Ben Öldürdüğün Yerdeyim


Yorumlar

  1. Biz de seni çok seviyoruz canım. Çok güzel yazmışsın eline emeğine sağlık. 👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
  2. Resmen düşüncelerimi döktürmüşsün canım ellerine sağlık👏 Ha bir de hoşgeldin bu dünyaya😉😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ne güzel bir dünya. Yıldızların arasında ve bulutların üstünde geziyormuşum gibi hissediyorum.

      Sil
  3. Müziklerle kurduğun bağlantılar çok iyiymiş. Hoşgeldin bebeğim 🥰

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖLMEDEN ÖNCE YAPILACAK 100 ŞEY

  Bu aralar yapmayı en çok sevdiğim şeylerden biri de blog okumak. İnstagram hesabından (@kederlikavun) takip ettiğim sevgili  Șeyma Mektepli  'nin de bloğu olduğunu farkedince hemen okumaya başladım ve başlıkta gördüğünüz yapılacaklar listesine dair bir yazısına denk geldim. Hoşuma gitti ve eğlenceli bir şeyler yapmak için tam sırası diye düşünüp ben de kendi listemi hazırladım. (Bazıları çocukluğumdan beri hayalim olan ve hali hazırda yeni gerçeklestirdiklerim ve üstleri çizili.) Yaptığım maddelerin üstünü çizmeye devam edeceğim elbette. Bir de henüz yüz maddeye ulaşamadım ama yeni keşiflerde bulunup okumaya devam ettikçe öğreneceklerim, eminim yeni istekler oluşturacaktır bende. Sizin tavsiyeleriniz veya listeleriniz varsa ve benimle paylaşırsanız mutlu olurum. Keyifli okumalar. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İkinci üniversiteye başla ve bitir.(Edebiyat Bölümü) Nemrut Dağı'na çık. Kapadokya'yı gör. İngilizce öğren. (Okuma ve konuşma) IMDB Top250

TRUE BEAUTY ve AKRAN ZORBALIĞI

  Türkiye'de akran zorbalığı ile alakalı ilk tez 2001 yılında yazılmış ve o yıllarda çok dikkat çekmemiş. Oysa günümüze doğru geldikçe bu konuda yazılan tezlerin inanılmaz bir hızla arttığını görüyoruz.  YÖK-Tez'deki verilere göre konuyla alakalı olarak 2021 yılında 28, 2022'de 36 ve 2023 yılında 37 adet tez yazılmış. Google Akademik'te ise 2020 yılından bu yana akran zorbalığı içerikli 3530 adet makaleye ulaşabiliyoruz. Bu da demektir ki dünyada olduğu gibi ülkemizde de akran zorbalığı her geçen gün artarak devam ediyor. 2023 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi'nde yer alan Tüm Boyutlarıyla Akran Zorbalığı adlı makalede Mahi Aslan ve Mehmet Oğuz Polat konuyla alakalı olarak "Akran zorbalığı toplumumuzda yaygınlaşarak kritik bir halk sağlığı sorununa dönüşmektedir... Akran zorbalığını tanımlamak için önemli kriterler vardır; zorbalığın sistematik olarak devam etmesi, güç dengesizliğine sahip olması, kasıtlı olması gibi. Zorbalığı deneyimlemek