Ana içeriğe atla

MART 2018 Filmlerim

LEGO BATMAN MOVIE




Yapım Yılı: 2017



  Yönetmen: Chris McKay


  IMDB Puanı: 7,3/10

  Benim Puanım: 6/10

  Öncelikle şunu söylemek isterim, bu filmden zevk almak için Batman'e dair bir kaç şey bilmeniz kafi ama delice gülmek istiyorsanız daha çok şey bilmenizde yarar var. 

  Film en başında şu şahane sahne ve muazzam şarkıyla seyirciyi yakalıyor. Animasyon sevmiyorsanız ya da legolarla yapılan bir şey size saçma geliyorsa bile bir şans verin derim. Eğlenmekten hoşlananlar için sözüm tabii. Çünkü ben animasyon sevmeme rağmen "lego" fikrine alışamamıştım başlarda, o ne biçim animasyon ya, filan diyordum içimden, fakat ilk lego filmini oğlumla beraber izledikten sonra bağımlısı oldum resmen bunların. Ve gerçekten de hepsi çok eğlenceli.

  Tamamen espri, espri, espri yapan ama arada çizgisini bozmadan duygusallık doneleri de veren tempolu, heyecanlı ve hepsinden önemlisi de Batman - Joker ilişkisini çok güzel anlatan bir film. 

  Müzikleri de on numara. Sanki özellikle animasyon için yapılmamış da bol efektli, çok para harcanmış bir DCU filmine yapılmış gibi geliyor kulağa. 

  Son olarak şunu söylememde yarar var, ben bu filmi izlerken çocuklar tarafından devamlı sabote edildim ve neredeyse dakikada bir filmi durdurmak zorunda kaldım. Bu da tabii ki seyir keyfimi epeyce sabote etti. Şu an baktığımda altı puandan  daha fazlasını verirdim kesinlikle bu filme diye düşünüyorum. En az 6,8 filan ama ilk izlediğimde verdiğim puanı değiştirmeye elim gitmiyor hiçbir zaman, o yüzden puana bakıp da izlenmez bu film diye düşünmeyin. Zaten ben bu puan işlerine de pek inanmıyorum. Çünkü herkesin zevki, yaşam tecrübesi, aldığı eğitim ve eğilimleri farklı olduğu için, üstüne üstlük bir de insanın kendi kendine dahi her yıl değişmesi söz konusuyken, kime göre neye göre puan vereceğiz ve onlara bakıp da bir filmi izleyip izlememeye karar vereceğiz? Tabii, aranızda yönetmen filan varsa o zaman başka. Yine de puanlamayı ve IMDB'yi önemseyenler olduğunu bildiğim için yer veriyorum yazılarımda bunlara. Yoksa size tavsiyem kendi zevkinizi oluşturun, geliştirin, sürekli araştırın ve her ne olursa olsun sinemadan keyif alın. Burada bahsettiğim keyif ise mizahi anlamda değil, emek verilerek, çabalayarak türlü zorluklarla  ortaya konulan bir ürünün yahut sanat eserinin üzerinizde bıraktığı etki ile gelen zevk. Sizi düşünmeye sevk eden her eser aklınızda ve kalbinizde daha çok yer edecektir zaten. 

Bütün bunları Lego Batman filminden yol çıkarak söylemiş olmamın ironisini bir kenara bırakırsak, kısaca bu filmi açın, izleyin.



12 YILLIK ESARET


Yapım Yılı: 2013

  Yönetmen: Steve McQueen

  IMDB Puanı: 8,1/10


  Benim Puanım: 6/10

  Gerçek bir hayat hikayesinden uyarlanması dışında benim açımdan enteresan ya da ilgi çekici pek bir yanı olmayan ama vizyona girdiği yıl En İyi Film Oscar'ını kucaklayıp götüren 12 Yıllık Esaret (12 Years A Slave) için tam olarak ne demem gerektiğini bilmiyorum.

  Kölelik ve siyahi insanların uğradığı zulümlere dair filmlerden söz edeceksek, açıkçası ben Tarantino'nun 2012'de gösterime soktuğu Django Unchained'ini (Zincirsiz) tek geçerim. Bence son zamanlarda bu konuda yapılmış en iyi film. Üstelik Tarantino'nun vahşi ellerinden çıktığı için de reel olaylarla paralellik açısından daha bir inandırıcı.


MAN OF STEEL




Yapım Yılı: 2013

  Yönetmen: Zack Snyder

  IMDB Puanı: 7,1/10


Benim Puanım: 6,5/10


  Güzel başlamış ama tam harika olacakken bir şeyler yolunda gitmemiş gibi film. Ama Batman v Superman 'den daha iyi olduğu kesin. Bir de Henry Cavill çok iyi Superman ya, giderse yeri nasıl dolar bilmiyorum.

TOP GUN



Yapım Yılı: 1986

  Yönetmen: Tony Scott

  IMDB Puanı: 6,9/10


Benim Puanım: 7/10

  Nedense Tom Cruise bana hep itici gelmiştir. Bu yüzden hiçbir Mission Impossible filmini izlemedim. Hatta Tom Cruise 'lu izlediğim tek film Rain Man olabilir. 

  Metroyla giderken izlemek için bir şeyler indirmek istedim ve Netflix' te karşıma bu çıktı. 80'lerin en meşhur filmlerinden biri olması hasebiyle şans verdim ve sanırım artık Tom Cruise seviyorum. 

  Film öyle çok büyük bir şey vaadetmiyor size, ama kendi alanında zamanına göre değerlendirmek gerekirse güzel işler başarmış olduğu düşünüyorum. Uçuş sahneleri aksiyonlar vs. o zamanki teknolojiyle güzel kotarılmış. Hikaye tanıdık ama güzel işlenmiş. Bazı yerlerde kopmalar da olmuyor değil tabii. Bazı şeyler çok üstünkörü bağlanmış gibi. 

  Görsel sanat olan sinemanın bu bakımdan hakkını vermiş bence film. Gerçi ben üniformalara bayıldığım için biraz da onun büyüsüne kapılmış olabilirim ama çok havalılar be! 

  Müziği çok güzel zaten bir yerlerde mutlaka çıkmıştır karşınıza. Ben filmden sonra soundtrack'ini de epeyce dinledim.

  Tanıdık, sizi yormacak ama mutlu edecek bir film arıyorsanız bir şans verin derim. 
_____________________________________________

  Mart ayı içerisinde izlediğim iki film daha var aslında GODFATHER 1 ve 2. 

  Nisan'da da sadece GODFATHER 3 var. 

  Benim en sevdiğim, her sene muhakkak tekrar izlediğim ve hastası olduğum bir seri olduğundan ona ayrı bir yazı yazmak istedim  o yüzden burada bahsetmeyeceğim. 

  Okuduğunuz için teşekkür ederim.  

  Yorumlarınızı benimle paylaşmayı unutmayın. 
























Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖLMEDEN ÖNCE YAPILACAK 100 ŞEY

  Bu aralar yapmayı en çok sevdiğim şeylerden biri de blog okumak. İnstagram hesabından (@kederlikavun) takip ettiğim sevgili  Șeyma Mektepli  'nin de bloğu olduğunu farkedince hemen okumaya başladım ve başlıkta gördüğünüz yapılacaklar listesine dair bir yazısına denk geldim. Hoşuma gitti ve eğlenceli bir şeyler yapmak için tam sırası diye düşünüp ben de kendi listemi hazırladım. (Bazıları çocukluğumdan beri hayalim olan ve hali hazırda yeni gerçeklestirdiklerim ve üstleri çizili.) Yaptığım maddelerin üstünü çizmeye devam edeceğim elbette. Bir de henüz yüz maddeye ulaşamadım ama yeni keşiflerde bulunup okumaya devam ettikçe öğreneceklerim, eminim yeni istekler oluşturacaktır bende. Sizin tavsiyeleriniz veya listeleriniz varsa ve benimle paylaşırsanız mutlu olurum. Keyifli okumalar. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ İkinci üniversiteye başla ve bitir.(Edebiyat Bölümü) Nemrut Dağı'na çık. Kapadokya'yı gör. İngilizce öğren. (Okuma ve konuşma) IMDB Top250

K-DRAMA'YA MERHABA

  Evet, sonunda oldu. Yıllardır uzak durduğum aramıza mesafe koyduğum K-Drama'nın bağımlısı olma yolunda emin adımlarla ilerliyorum.   Şimdiden bir sürü klişeye aşina oldum bile. Sakar kızlar, birbirine yemekle vurmalar, saç bağlayıp toka takmalar ve muhakkak birilerinin ayakkabısını bağlamak ya da giydirmek. Ah ama en güzeli aşık olunup rüyalara misafir edilesi oppalar.🫠  İlk başladığım Kore dizisi Dr.Slump ama o güncel bir dizi olduğu ve bölümleri haftada bir yüklendiği için ilk bitirdiğim dizi W Two Worlds oldu.  Benim için K-Drama'ya daha iyi bir giriş olamazdı diye düşünüyorum. Çizgi romanları çok seven biri olarak bu dizide webtoon dünyasının ve gerçek dünyanın birbirinin içine girmiş olması bir şeylerin silinip baştan yazılması yaratılan karakterlerin kaderlerini cüz'i iradeleriyle değiştirmeleri muhteşemdi. Dizinin içinde sık sık webtoon çizimlerini görmek de beni çok mutlu etti.  Bu arada iddia ediyorum daha önce kimsenin farkına varmadığı bir şeyi keşfettim. Tür

TRUE BEAUTY ve AKRAN ZORBALIĞI

  Türkiye'de akran zorbalığı ile alakalı ilk tez 2001 yılında yazılmış ve o yıllarda çok dikkat çekmemiş. Oysa günümüze doğru geldikçe bu konuda yazılan tezlerin inanılmaz bir hızla arttığını görüyoruz.  YÖK-Tez'deki verilere göre konuyla alakalı olarak 2021 yılında 28, 2022'de 36 ve 2023 yılında 37 adet tez yazılmış. Google Akademik'te ise 2020 yılından bu yana akran zorbalığı içerikli 3530 adet makaleye ulaşabiliyoruz. Bu da demektir ki dünyada olduğu gibi ülkemizde de akran zorbalığı her geçen gün artarak devam ediyor. 2023 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi'nde yer alan Tüm Boyutlarıyla Akran Zorbalığı adlı makalede Mahi Aslan ve Mehmet Oğuz Polat konuyla alakalı olarak "Akran zorbalığı toplumumuzda yaygınlaşarak kritik bir halk sağlığı sorununa dönüşmektedir... Akran zorbalığını tanımlamak için önemli kriterler vardır; zorbalığın sistematik olarak devam etmesi, güç dengesizliğine sahip olması, kasıtlı olması gibi. Zorbalığı deneyimlemek